Fågelrestaurang

Nu har vi startat fågelrestaurang hemma hos oss!
Det betyder inte att man kan komma hit och äta fågel
utan att fåglarna har/ska få fina matplatser!

Detta fyndade jag på jobbet för 19 kronor på rean.

Detta köpte vi idag, också på Maxi. 129 kronor
kostade det. Pär ska fixa en pinne att sätta det på
så det kan vara på gräsmattan.

Nu har vi varit lite smarta och ska ha allt
på baksidan så då kan man ju hoppas att fåglarna
håller sej där. Just nu är dom på framsidan och alltid
när Milo sover på alltanen. Då kvittrar dom hur mycket som
hellst. Så jag har lagt en liten hög med små sten på
trappräcket som jag får gå ut och kasta i buskarna när dom
kvittrar för mycket (jag kastar alltså i buskarna inte
på fåglarna...)


Kommentarer
Postat av: Martina

Åhhh vill oxå ha...undra om fåglarna vågar komma till min balkong om jag sätter upp en där??

2010-10-26 @ 09:21:59
Postat av: Maria P

Ha ha ha... Ja, det är lika bra att vara tydlig! Man vet ju aldrig med de där djurrättsaktivisterna.



Vad fint huset va!! Fåglarna kommer ju älska det!!

2010-10-26 @ 14:54:28
Postat av: mamman

Ser väldigt mysigt ut. Dom kommer nog att slåss om huset!

2010-10-26 @ 18:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0