Mastning av båt

Häromdan var det dags att masta på Kjell och Kerstins båt,
nu låter det som att jag hjälpte till men jag och Milo flydde ner till slussarna
och tittade istället för jag tycker alltid det känns som den stora
kranen som dom lyfter masten med ska gå sönder. Usch nu låter jag som mamma...
I alla fall så fick dom på masten men dan efter fick vi åka dit
igen för då va det nåt högst upp som krånglade när dom skulle sätta upp
seglet. Så Pär fick ta på sig klätterselen och bege sig upp i luften.
Kjell hjälper till att få på selen.
Sen var det bara att bege sig uppåt!
Milo hissade ner badstegen.
Sen blev det slussning ner till Gamle dal, premiär slussning för min del!
 

Kommentarer
Postat av: mamman

Å vad mysigt det ser ut!!

2012-07-04 @ 20:56:57
Postat av: mamman

Förresten att lille Pär är en sån hejare på att klättra? Jag tycker gott Kjell kunde gett sig upp... Förresten igen...vad menar du med usch nu låter jag som mamma???? Har du blivit vuxen kanske? Ummm allt som jag förmanat genom åren sitter nog någonstans...Känns VÄLDIGT bra! Kram på er!

2012-07-04 @ 21:00:21
Postat av: Maria

Åhh.. jag får mest panikkänslor när jag ser det där..
Hoppas ni hade det trevligt iaf!!!
Och det är HELT ok att låta som sin mamma i sådana tillfällen. Tycker jag..

2012-07-07 @ 07:15:32
URL: http://milouochco.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0